Onder de Toren Commissie

Veel mensen bezoeken tijdens hun vakantie graag een kerk uit interesse in de historie en het kerkelijk leven van die plaats, uit nieuwsgierigheid of om gewoon stil te kunnen zijn. Jammer toch als ze dan voor een gesloten deur komen te staan?

Evenals voorgaande jaren willen we ook in 2024 in Elburg graag toeristen in de gelegenheid stellen de kerk te bezichtigen. De Onder de Toren Commissie zorgt hiervoor. We hebben een prachtige kerk met een rijke historie. Van mei tot september is de kerk elke dinsdag- tot en met zaterdagmiddag geopend van half twee tot half vijf. Bezoekers kunnen dan de toren beklimmen en genieten van het prachtige uitzicht en of de kerk bezichtigen. Voor het beklimmen van de toren wordt € 1,50 in rekening gebracht. Het bezoeken van de kerk is vrij. We hebben een groep enthousiaste vrijwilligers. Per middag zijn twee mensen nodig die elkaar afwisselen. De ene persoon ontvangt mensen onder de toren en int het toegangsgeld voor het beklimmen van de toren. De ander ontvangt mensen in de kerk, houdt een oogje in het zeil, geeft antwoord op vragen of vertelt over de historie, muurschilderingen en de prachtige orgels. Het is een prachtige gelegenheid om mensen die weinig of niets van de Bijbel afweten iets mee te geven van de rijkdom van ons geloof.

Openingstijden **)

De kerk is van begin mei tot Open Monumentendag (september) elke dinsdag- t/m. zaterdagmiddag geopend van 13.30 -16.30 uur.

Afgezien van trouw- en rouwdiensten

Extra openingstijden:

• 2e Paasdag
  • 2e Pinksterdag
  • Zaterdagen vanaf 6 april t/m 27 april
  • Vrijdagen en Zaterdagen van herfstvakantie regio midden (25/26 oktober en 1/2 november)

Klik hier voor een beschrijving van verschillende interessante plekken in de Grote Kerk

*)   Beide orgels zijn niet bespeelbaar voor toeristen.
**) De kerk is gesloten bij rouw- en trouwdiensten en als er opnamen gemaakt worden.

Voor verdere informatie, neem contact op met het Kerkelijk Bureau: tel. 0525-681238 of kb@hervormdelburg.nl