HKC

Het HKC (Hervormd Kerkelijk Centrum) is gevestigd in de binnenstad van Elburg, naast de Grote- of Sint Nicolaaskerk.

In het HKC bevindt zich het kerkelijk bureau van de Hervormde gemeente Elburg.

Hervormd Kerkelijk Centrum (HKC)
Van Kinsbergenstraat 2
8081CL  Elburg
kb@hervormdelburg.nl

Aula

Naast het HKC bevindt zich de aula die in 2001 in gebruik is genomen. De aula is voorzien van twee opbaarkamers en een verzorgingskamer. Het geheel is ruim van opzet. Het gebouw heeft een bijzondere architectonische uitstraling en is direct verbonden met het Hervormd Kerkelijk Centrum, waar de condoleances kunnen worden gehouden en van waaruit de begrafenissen plaatsvinden.

Voor informatie over de beschikbaarheid en voorwaarden voor verhuur van de aula, het Hervormd Kerkelijk Centrum, de Grote Kerk of de Oosterkerk kunt u contact opnemen met de beheerder via 0525-681238 of kb@hervormdelburg.nl.

Geschiedenis

Het HKC-gebouw maakte vroeger deel uit van het Admiraal van Kinsbergen Instituut.  in 1809 richtte Luitenant Admiraal J.H. van Kinsbergen dit Instituut van Opvoeding op. Later heette het de Admiraal Van Kinsbergenschool.

In 1941 werd een kleuterafdeling aan de school toegevoegd. Hierdoor waren de kleuterschool, lagere school en ulo-school in 1 gebouw gevestigd.

In de jaren 60 van de vorige eeuw verhuisden de lagere school en de ulo naar een nieuwe locatie aan de Paterijstraat.

Het monumentale gedeelte van dit pand was vroeger het Weeshuis. Het is tegenwoordig een Rijksmonument.